چالش‌هایی برای LAN

نوشته شده توسط  شبکه البرز بازدید 2580 بار 30 فروردين 1397
طیف وسیعی از تکنولوژی‌ها تولیدکنندگان، برنامه ریزان، نصابان و حتی شبکه‌های کامپیوتری محلی (LAN) را به چالش می‌کشد. امروز کابل و اتصالات در دفاتر و ساختمان‌ها باید برای پشتیبانی از موارد زیر طراحی شوند:

• 10GbE حساس به تداخل، چند پروتکل NGBase-T
• تأمین برق از راه دور تا 90 وات و گرمایش کابلی
• WLAN تا 7Gigabit/s و سلول‌های رادیویی کوچک
• سقف دیجیتال، اتصال جداگانه برای تمام IPهای اتوماسیون ساختمان
• خدمات ساختمانی توزیع شده و روشنایی LED
• تثبیت زیرساخت‌ها و توابع
• ادغام شبکه‌های مس و فیبر نوری (FO)


اثرات شناخته نشده در شبکه کامپیوتری
در کنار اثرات شناخته شده‌ای مانند تضعیف، تلفات بازگشتی و تداخل، اثراتی تا به امروز تقریباً نادیده گرفته شده اند، مانند توازن کابل (تلفات تبدیل عرضی یا TCL) و دینامیک کابل‌ها، نقش مهمی را در پشتیبانی 10GBase-T ایفا می‌کنند.
تلفات تبدیل عرضی (TCL) تبدیل نامطلوب یک سیگنال داده متقارن بین یک جفت به یک ولتاژ مختل‌کننده مد مشترک در یک زوج را توصیف می‌کند. TCL می‌تواند باعث افزایش تداخل در سر نزدیک (NEXT) در یک مؤلفه مجاور به دلیل تغییر حالت شود. امروزه TCL یک پچ کورد مطابق با استاندارد می‌تواند منجر به ایجاد پارامتر NEXT اضافی در یک لینک دائمی مطابق یا استاندارد شود که در این صورت کانال دیگر برای 10GBase-T مناسب نیست.
دینامیک کابل‌ها تغییر در ویژگی‌های کابل مانند تلفات بازگشتی را هنگامی که کابل‌ها جابه‌جا می‌شوند، توصیف می‌کنند. مشخصات کابل به صورت الکترونیکی در پروتکل 10GBase-T جبران می‌شود. اگر ویژگی‌های کابل بیش از حد و خیلی سریع تغییر کند، جبران خسارت از هماهنگی خارج می‌شود و این امر منجر به اتلاف داده‌ها می‌شود. تأثیر سرورهایی که روی یک ریل کشویی جابه‌جا می‌شوند و منجر به کاهش نرخ داده و حتی راه‌اندازی مجدد می‌شوند، مشهود است. و کابل‌ها اغلب باید در محیط‌های اداری منتقل شوند.

انواع تابع در شبکه کامپیوتری محلی (LAN)
Power over Ethernet یا PoE به سرعت در کابل کشی ساختمان‌های اداری و تجاری گسترش می‌یابد. دستگاه تأمین برق با استفاده از کابل داده مسیر را برای رسیدن به ساختمان‌های هوشمند و اینترنت اشیا (IoT) می‌رسانند. PoE از انواع مختلفی از دستگاه‌ها، توابع و برنامه‌های کاربردی پشتیبانی می‌کند و قابلیت اتصال مستقیم آن‌ها به شبکه را فراهم می‌کند که عبارت‌اند از:

آنتن‌های WLAN
تلفن‌‌های تحت شبکه (Voice over IP)
دوربین‌های نظارت
لامپ‌های LED
تماس‌های اضطراری و هشدارها
کنترل دسترسی
سنسورهای حرکتی
کارت‌خوان‌ها و حسگرهای اثرانگشت
هشدار دود
سنسورهای آب و هوا و کنترل آب و هوا
اندازه گیری کیفیت آب و هوا
مشاهدات آب و هوایی
تنظیم آب و هوا
کنترل سایه
اندازه گیری هوشمند
تکنولوژی پزشکی
نظارت بر بیمار
سیستم‌های مخابره داخل ساختمان
دستگاه‌های خودپرداز، ATMها
پایانه‌های سلف سرویس
ایستگاه‌های شارژ باتری
صفحه‌های نمایش، مانیتورها
علامت‌های دیجیتال
کنترل آسانسور
کاربر تین (Thin client)
سیستم‌های پشتیبان گیری
سیستم‌های صوتی
سیستم‌های سرگرمی
واقعیت افزوده


طیف وسیعی از محصولات آر اند ام (R&M) نصب و راه‌اندازی انواع سفارشی سازی شده سربندی شبکه‌های نوری را تسهیل می‌کند و به طراحان و برنامه ریزان در طراحی توپولوژی و انتخاب تکنولوژی اتصال آزادی عمل می‌دهد.

عصر جدید - راه ایمن
در طول تاریخ شبکه‌های داده، تقریباً چالش‌های متنوع و پیچیده‌ای برای کابل کشی شبکه کامپیوتری محلی (LAN) وجود دارد. با این وجود، با پیش‌بینی و برنامه‌ریزی و نصب دقیق متخصص، وظایف را می‌توان در قالب یک برنامه روتین پیاده‌سازی کرد. مهم این است که محصولات باکیفیت و آینده‌نگر انتخاب شوند و فرآیندهای آزمایش شده و امتحان شده به‌طور هوشمندانه‌ای مورد استفاده قرار گیرند.
یک استراتژی نوآورانه پایدار، آر اند ام (R&M) را قادر می‌سازد تا توسعه‌های ارتباطات داده را در مرحله اولیه تشخیص دهد و راهکارهای کابل کشی مناسبی را ارائه دهد. این راهکارها بهترین تجربه عملی و دانش بازار در 25 سال گذشته به عمل آورده است. این یعنی آر اند ام (R&M) می‌تواند بهترین توصیه‌ها را برای شرکای تجاری و مشتریان خود در هنگام تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری و برنامه‌ریزی کامل یک شبکه کامپیوتری محلی (LAN) جدید ارائه دهد.

منبع: لاوان ارتباط

نظرات کاربران

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید